Selecteer een pagina

Digitale strategie

Strategie met rendement

Of je organisatie de verandering nog moet doormaken om ‘digitaal’ te gaan of dat je al langer digitaal bent, een goede strategie is belangrijk. Met digitaal gaan bedoelen we niet alleen een website of webshop, maar ook hoe je mensen en afdelingen binnen de organisatie verbindt waardoor processen efficienter worden ingericht en betere inzichten ontstaan waardoor je beter kunt sturen.

The only thing worse than being blind is having sight but no vision.

Rendement commerce

Iedere stap die een (potentiële) klant binnen jullie bedrijf of in oriëntatie naar jullie bedrijf zet kan ervoor zorgen dat deze koopt of afhaakt, dat de waarde van de order hoger of lager wordt en of de klant opnieuw koopt (retentie) of juist niet. In marketing termen noemen we dat de Customer Journey. Brandley onderzoekt de stappen in de Customer Journey, verzamelt en analyseert de bijbehorende data om een aanbeveling te doen om de klantwaarde te verhogen.

Account: hogere orderwaarde

Heb je wel eens gehoord van de Cialdini principes? Deze principes die onderzocht zijn door Dr. Robert Cialdini zijn voor veel marketeers de ‘heilige graal’. Met deze principes kun je de klant beïnvloeden. Je kent vast de site van Booking.com, zij hebben psychologen in dienst die met deze principes werken zodat jij direct gaat boeken, bijvoorbeeld door schaarste in te zetten: “nog maar 1 kamer beschikbaar.”

Een andere beinvloedingsprincipe is Wederkerigheid. Als een klant eenmaal over een barrière is, dan koopt deze makkelijker. Dat zien we bijvoorbeeld terug bij klanten die een account hebben aangemaakt. Bol.com doet het nog slimmer door klanten Select klant te maken; voor €9,95 per jaar betaal je rest van het jaar geen verzendkosten. Waar zou jij als eerst gaan kijken als je iets zoekt wat Bol ook verkoopt?

 

Christina Foster

Christina Foster

Creative Director

Jason Wardak

Jason Wardak

Visual Media

our Work

Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis.

Let’s Start Something new
Say Hello!

Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis.